neděle 5. listopadu 2017

Barvení přírodninami

 Delší dobu přemýšlím jaké to bylo když
 barvili textil naši předci pomocí přírodnin.
Načetla jsem si nějaké informace
a rozhodla se, že to MUSÍM vyzkoušet.
Sice už na zahradě není moc barev,
ale přece jsem ji obešla a co se dalo natrhala.
Rostliny jsem důkladně vyvařila a scedila.
Použila různá doporučená mořidla
a zkoušky mohly začít.
Nejkrásnější barva byla po ostružinách,
kouzelně růžová.
Byla krásná i po vymáchání,
ale prací prášek nezvládla...
Ostatní barvy to vydržely a dopadly docela hezky.



Bylo to zajímavé ale docela časově náročné.
Takže ať žije  DUHA!




3 komentáře:

  1. Libuško, duha je duha, to je fakt. Nejvíc barví přírodnin, když to člověk nechce.Vnoučatů se to zdárně daří trávou, ostružinama, borůvkama. To pak vyprat tričko dá práci. Posílám pozdrav do Bílkova. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš 100% pravdu, když se pokecám ostružinou na zahradě, tak je triko na vyhození. Tady jsem bavlnu vařila v pigmentu(získaného z ostružin) a mořidle(aby barva dobře chytla) a výsledek...po úplném vyprání pracím práškem je bavlna bílá jako sníh...:-)))

      Vymazat
  2. Děkuji moc za návštěvu a odkaz. Přidala jsem do článku. Vím, že jsi už zmiňovala, ale hned jsem si neuvědomila.
    Přírodní barvení bych moc ráda zkusila. Ale fakt je, že čas nemám na všechno. Toto se mi moc líbí. Třeba jednou. A to mám i krabici barev a roli bílého plátna. A tisíc dalších věcí. Zdraví Jana

    OdpovědětVymazat